nacházíte se: www.barchetta.cz > Barchetta > Představení vozu

 

 

Fiat Barchetta se představuje

 

     Fiat Barchetta byl vyráběn od roku 1995 až do roku 2004. Jedná se o dvoudvéřový dvousedadlový roadster, jehož výroba probíhala v závodě Fiat Auto S.P.A. Torino Itálie. Pohled z boku částečně prozrazuje název automobilu - v překladu znamenající člunek, bárku, menší loďku.

     Od začátku sériové výroby Barchettu pohání čtyřválcový šestnáctiventilový, napříč uložený DOHC motor o zdvihovém objemu 1747 cm3 s variabilním časováním ventilů o maximálním výkonu 96 kW (131 k) při 6300 otáček za minutu. Motor je umístěn vpředu a pohání přední nápravu. Je spojen s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou. Až do roku 2000 motory skvěle táhnou už od nízkých otáček s pěkným zvukovým doprovodem. Od roku 2000, vzhledem k plnění emisních norem Euro3, částečně ztratily zvuk a tah v nízkých otáčkách, a zvětšila se i spotřeba v průměru o 1L na 100 Km. Průměrně se pohybuje okolo 10L na 100 Km.

     Kola mají rozměr 15" s pneumatikou o rozměru 185/55 nebo 195/55. V posledních letech výroby bylo možno za příplatek obout i 16" ráfky. Na všech kolech se zde nachází kotoučové brzdy s posilovačem, od roku 1997 standardně vybavené ABS systémem. Vpředu jsou kola zavěšena na vzpěračích McPherson a spodních příčných ramenech. Zadní na podélných vlečných ramenech a zkrutné příčce. Podvozek vlastně pochází z Punta první generace, je však konstrukčně upraven pro sportovní jízdu. Řízení je hřebenové s posilovačem.

     Co se týče bezpečnosti, vždy byl automobil dodáván s airbagem řidiče včleněném ve výškově stavitelném tříramenném volantě, a od roku 1997 se airbag objevuje i u spolujezdce. Ochranu posádky zajišťuje řádně zpevněný rám čelního skla, který převzal funkci ochranného oblouku, jelikož ho Barchetta nemá. V nabídkách tuningových firem se však oblouky za sedačky stále dají pořídit.

     Ohledně střechy - byla vždy dodávána pouze s ručním stahováním, a při složení je zcela ukryta ve vlastním odděleném kufříku za sedadly. Její rozložení a napnutí jde lehce. Barevně převládá v černém provedení, vždy s umělohmotným zadním okénkem. Zevnitř není podšitá a je tudíž vidět její kovová konstrukce. V nabídce Fiatu též byla snímatelná střecha pevná – plechová s polstrováním a se skleněným, vyhřívaným zadním oknem. Tento hardtop najde využití hlavně v zimním období. Za prostorem pro skládací střechu najdeme zavazadlový prostor o objemu 165L. Pod jeho podlahou je ukryto rezervní kolo.

     Automobil byl od začátku výroby vždy vybaven centrálním zamykáním, kódovaným klíčem, elektrickým ovládáním oken a zrcátek. Okna jsou bezrámová a mírně přitmavena. Za příplatek bylo možno objednat i klimatizaci, imobilizér, držák zavazadel na zadní víko kufru, nebo mlhová světla, která zaznamenala během výroby změnu na kruhová, zároveň s faceliftem od roku 2003. Ten se nejvíce dotknul nové přední masky, působí více agresivněji, má větší vstup vzduchu k chladiči a kruhové směrovky. Zároveň byl částečně přepracován i zadní nárazník. Drobné změny se dotkly i čalounění sedadel a detailů na palubní desce. Taktéž oknům se po náběhu do výroby nevyhnula mírná úprava, kvůli alespoň částečnému odstranění nepříjemných aerodynamických zvuků. Ze stejného důvodu byla upravena i střešní těsnění. První ročníky měly též příliš silná těsnění kapoty a při dovření mohly vznikat boule. Také je mohou trápit spatně slícované dveře. Od roku výroby 1997 přišla výrazná změna a kvalita vozů se podstatně zlepšila.

     U interiéru byla vždy součástí výbavy poměrně kvalitní audio

souprava s kazetovou mechanikou, která byla později nahrazena CD mechanikou. Středotónové reproduktory jsou umístěny v přední spodní části vozu. Výškové reproduktory najdete zakomponovány ve dveřích. Tato sestava může být doplněna basovým boxem, který je umístěn za sedadly. Zde se také může nacházet větrná clona. Sedačky mohou být kožené, všechny však vynikají výbornou boční stabilitou a perfektním tvarováním, takže se i delší cesty zdolávají příjemně. Vzhledem k velikosti automobilu (délka 3915, šířka 1640, výška 1270 mm) je vnitřní prostor poměrně velkorysý, obzvláště u spolujezdce je místa pro nohy dostatek. Z pohledu řidiče zaujme kokpit svojí útulností a přehledností. Na přístrojové desce se vyjímá nejvýše posazený otáčkoměr a dává tak najevo zařazení automobilu do kategorie sportovních vozů. Spolu s krátkými drahami řadící páky je tento pocit ještě umocněn.

     Fiat se taktéž věnoval i výrobě limitovaných sérií převážně v letech 1998 - 1999. Tyto vozy jsou provedeny v určité barevné kombinaci laku vozu s barvou interiéru v kůži. Mají litá paprsková kola a basový box již v základní výbavě. Taktéž u nich najdete barevně sladěné doplňky na volantě a řadící páce. Jedná se o stříbrnou s červeným interiérem, perletově černou s červeným interiérem, červenou s černým interiérem a zelenou s béžovým interiérem.

     Výroba tohoto sportovního vozu připomínajícího slavné vozy z 60. let byla ukončena v roce 2004.

 

 

Přední část 1995-2002

 

 

Zadní část 1995-2002

 

 

Přední facelift od 2003

 

 

Zadní facelift a třetí

brzdové světlo

 

 

Limitované série

 

 

Interiér a přístrojovka

 

 

Úložné prostory

 

 

Ochranné oblouky a Windstop

 

 

Audio ozvučení

 

 

Pevná střecha Hardtop

 

 

Motorový prostor